سایت هواداران حامد شاکرنژاد

هوادران دکتر حامد شاکرنژاد
دريچه
سایت هواداران حامد شاکرنژاد

مدتی بسیار زیادی است که وب سایت استاد شاکر نژاد راه اندازی نشده و علاقه مندان هنوز منتظر افتتاح سایت می باشند .وبلاگ هواداران استاد به منظور ارائه جدیدترین و بروز ترین و کاملترین تلاوت ها وآثار استاد به همه دوستداران ایشان و قرآن دوستان در تاریخ 15/10/1392 افتتاح گردیده و ما امیدواریم که بتوانیم رضایت شما و استاد گرامی را جلب کنیم.از همه دوستانی که به هر نحو میتوانند به ما کمک کنند درخواست همکاری میکنیم .
این وبلاگ توسط چند تن از دوستداران استاد اداره میشه و هیچگونه ارتباطی با استادحامد شاکرنژاد نداریم.
hamedshakernejadfans@chmail.ir

زندگی نامه استاد حامد شاکرنژاد

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۱۳ ق.ظ

در اردیبهشت ماه سال یکهزار و سیصد و شصت و دو شمسی در حالی که بیش از پنج سال از انقلاب شکوهمند اسلامی نگذشته بود،نابغه ی قرآنی در کنار بار گاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا چشم به جهان گشود.

در اردیبهشت ماه سال یکهزار و سیصد و شصت و دو شمسی در حالی که بیش از پنج سال از انقلاب شکوهمند اسلامی نگذشته بود،نابغه ی قرآنی در کنار بار گاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا چشم به جهان گشود.

او در همان دوران کودکی از آنجایی که خانواده اش انس زیادی با قرآن داشتند،گوشش با آوا های قرآنی در منزل نوازش یافت.

این امر موجب آشنایی او و برادر بزگترش با آیات قرآن و جذب این دو به سوی تلاوت قرآن شد.

او از پنج سالگی قرائت قرآن را آغاز کرد.حضور او در محافل قرآنی و اجرای برنامه های متعدد در محضر رهبر انقلاب،حضرت آیت الله العظمی خامنه ای،باعث شد زمانی که تنها یازده سال بیشتر نداشت به عنوان نماینده ی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی عربستان شرکت نماید و با استعانت از حضرت حق و تلاش های خویش از بین هفتاد و پنج کشور،در رده ی سنی بزرگسالان،حائز رتبه ی اول این مسابقات شود.

رهبری-حامد

ایشان در سن یازده سالگی مشرّف به داخل خانه ی کعبه شدند.

ایشان زمانی که در مسابقات بین المللی عربستان رتبه ی اول را کسب می کنند،از طرف پادشاه وقت عربستان یعنی ملک فهد دو جایزه دریافت می کنند.

جایزه مادی را که هر مسابقه ای در هر مرحله ای و هر سطحی داراست.

اما جایزه معنوی ایشان،اجازه ورود یک ساعته به داخل خانه ی کعبه بود.جایی که حضرت علی علیه السلام متولد شدند.

ایشان با کمک اساتید و تلاش و پشتکار فراوان و فراگیری علوم قرآنی،آشنایی با تجوید،آشنایی با وقف و ابتدا،آشنایی علمی با نغمات و الحان عرب و رهنمود ها و توصیه های مقام معظم رهبری،توانستند به عنوان افتخار شیعه و فخر القراء ایران،سبک و مکتب خویش را در جهان اسلام به ثبت برساند و هم اکنون تلاوتهای ایشان که گویی تبلور این حدیث شریف نبوی است که«نَزَّلَ القُرآنَ بِالحُزن...فَقرَئوهُ بِالحُزن»در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و کشور های اروپایی و آفریقایی و آسیایی پخش می شود و تشنگان کلام وحی را با صدای ملکوتی خویش سیراب می کند.

 

از ویژگی های خاص تلاوت ایشان این است که اگر حزن در تلاوت شیخ رفعت دیده می شود و اگر تطابق لحن با مفاهیم و معانی آیات قرآن در تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل دیده می شود و اگر قدرت و رسایی صوت در تلاوت استاد عبدالباسط به گوش می رسد و اگر تحریر های بدیع و لطیف در تلاوت های استاد شحات دیده می شود و اگر فصاحت و لحن الاداء عربی و تحریر های پیچیده در تلاوت استاد غلوش دیده می شود،تمامی این خصوصیات زیبا و دلنشین که در تلاوت های اساتید مصری در عصر طلایی قرائت مصر وجود داشته،همه ی این ویژگی ها را می توان یک جا با نغمات و مقامات و ابتکارات جدید در تلاوت های استاد حاج حامد شاکرنژاد دید.

 

در بطن این روش تلاوت،حضور انواع دستگاه های موسیقی قرآن را به خوبی می توان احساس کرد...

سبک تلاوت های استاد شاکرنژاد زیبایی های بیشتر و پیچیدگی های فراوان تر دارد.ایشان که سبک تلاوتشان را چند سال پیش آغاز نمودند،مستمع را خیلی تحت تأثیر قرار می دهد و مخاطب،دائماً اصوات و الحان جدیدی می شنود.

نحوه تلاوت یکنواخت نیست و ابداع و نو آوری در این سبک بسیار زیاد است.تقلید این سبک سخت است و کسانی که می خواهند تقلید کنند معمولا از سبک خارج می شوند.

استاد شاکرنژاد درباره ی یک قرائت خو ب می گوید:«برای یک قرائت خوب قاری باید،با علوم مختلف مرتبط با تلاوت آشنا باشد که برخی از آن ها از این قرارند:1- علم وقف و ابتدا 2-علم الحان و موسیقی تلاوت 3-آشنایی با علم صوت 4-آشنایی با علم تجوید 5-انطباق همه ی این ها با معانی عمیق قرآن»

به نظر ایشان تلاوت قرآن عمل به قرآن است و در زمینه ی رسیدن به«فرهنگ قرآن»می فرمایند:

«مهم این است که همه ی کودکان این سرزمین از دوران طفولیت تلاوت قرآن را بشنوند و در محیط خانواده با این طنین آسمانی مأنوس شوند تا قرآن با پوست و گوشت و استخوانشان ارتباط برقرار نماید.

این موجب زمینه سازی درونی برای فهم و عمل به قرآن می شود.»

 

و چه خوب است همه ی ما ضمن اینکه ایات متعدد قرآن را تلاوت می کنیم یادداشت هایی هم از معانی آن ها داشته باشیم و سعی کنیم آنها را در معرض دید و نظر خود و دیگران قرار دهیم و به آن ها عمل کنیم.

اما مهم تر از این نقش بزرگان و الگوهای جامعه ی ما در این عرصه است.»

 

حامد شاکرنژاد تلاوت و روش جدیدی را که به دست آورده است را از برکات وجودی آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام و تلاوت هایی که در حرم این امام همام داشته می داند و مهمترین عامل موفقیت خود را در وهله ی اول:توکل به خدای متعال،دوم:رضایت پدر و مادر و سوم:پشتکار خود نام می برد.

 

فخر القراء ایران اثر قرآن در زندگی اش را این گونه بیان می دارد:

«زبانم از بیان آثار قرآن در زندگیم قاصر است.در هر گوشه ی زندگی من اثر قرآن نمایان است.هر چه دارم از قرآن دارم و بدون قرآن نمی توان زتدگی کنم.»

 

اخیراً بر اثر تلاوت های زیبا و ماندگار حضرت استاد حاج حامد شاکرنژاد یک خانم مسیحی به دین مبین اسلام و مذهب شیعه گرویدند.




استاد حاج حامد شاکر نژاد یکی از قاریان نام آشنا در عرصه فن قرائت قرآن است. وی متولد سال ۱۳۶۲ هجری شمسی است. و در حاضر در رشته مدیریت بازرگانی مشغول به تحصیل است. استادان فرقانی، حاج جواد و حاج مجتبی سادات فاطمی در تعلیم و تربیت وی نقش بسزایی داشتند. پدر و برادر بزرگترش حاج حمید شاکرنژاد، نیز از قاریان مطرح و موفق جامعه قرآنی به شمار می روند.او در تلاوتهای خویش پیرو سبک اکبر القراء استاد مرحوم مصطفی اسماعیل است. با فن اختلاف قرائات به خوبی آشنا ست و در تلاوتهای مجلسی خویش قرآن را به روایتهای چندگانه قرائت می کنند.صدای پخته، انعطاف پذیر، قدرتمند، انواع تحریرهای چرخشی، چکشی، و... به همراه استفاده بجا از مقامها، گوشه ها، ملودیها و مبدلهای قرآنی، از وی چهره ای ممتاز و برجسته ساخته است؛ چندانکه که اگر کسی وی را نشناسد و فقط صدای او را بشنود گمان می کند یکی از قاریان مصری مشغول تلاوت است.پاره ای از مقامات داخلی و بین المللی وی بدین شرح است:

مقامهای داخلی :
نفر اول مسابقات قرآن کریم دانش آموزی مشهد مقدس در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات قرآن کریم دانش آموزی استان خراسان در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات قرآن کریم دانش آموزی کشور در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه مشهد مقدس در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات قرآن کریم اوقاف در استان خراسان در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در سال ۱۳۷۴


مقامهای بین المللی :
نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم عربستان سعودی در رشته قرائت و حفظ ۵ جزء در سال ۱۳۷۴


مأموریت های قرآنی داخل کشور :
تلاوت قرآن کریم در حرم مطهر امام رضا (ع) و در محضر مقام معظم رهبری


مأموریت های قرآنی در خارج از کشور :
سفر به کشورهای عربستان سعودی، پاکستان، قطر، امارات متحده عربی، سوریه و لبنان جهت تبلیغ



منبع:gharian.ir

نظرات (۳۴)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام استاد هنوز *****؟ تجدید **** نکرده؟
پاسخ:
خواهشا سوالا ی عجیب غریب نپرسید.
درمورد رفیقتان مطالبی برای عبرت نوشته ام
پاسخ:
دوست عزیز نظر شما محترمه.ولی بنده این وبلاگ رو به قصد جنجال بپا کردن راه اندازی نکردم و حداقل فعلا قصد اینکارو ندارم.راجب به حاشیه های تلاوت های استاد شاکرنژاد اونقدر که پرداخته شده به خود تلاوت های ایشون پرداخته نشده.ما همیشه به دنبال حاشیه ها و جنجال درست کردنیم.والسلام
چرا سؤال آقا رضارو جواب ندادید؟سؤال هرچیم باشه بأزمة سواله
پاسخ:
رضا؟
سلام

ای والله به حامد شاکرنژاد

افتخار شیعه هست .
  • مسعود عباسی نژاد
  • باعرض سلام

    در مسابقات چند روز پیش با استاد اشنا شدم  و شیفته ایشون شدم. خدا ایشان را حفظ کند.

    سلام.بنده از دوستداران استاد هستم و ایشون رو افتخار جهان اسلام میدونم.ان شاء الله خدا حفظشون کنه و طول عمر باعزت بهشون بده.تلاوت برج میلاد ایشون رو بیشتر از 100 بار گوش دادم تا حفظ شدم...البته نه به خوبی ایشون.بازم براشون آرزوی سلامتی میکنم
  • محمد امین
  • صدای استاد خیلی زیباست..به نظر من استاد بهترینه...خدا یار و یاورش باشه..دوستت دارم برادر حامد شاکر نژاد
  • سجاد عاشق استاد
  • استاد بهتین قاری حال حاضر جهانه واقا
  • سجاد عاشق استاد
  • امام رضا استادروحفظ کنه.من خیلی ازتلاوت هاشون رو حفظم.امیدوارم فقط یکباردیگه ایشون روازنزدیک ببینم.امیدوارم شما روببینم استاد.این ارزومه به خدا

  • سینا احمدی
  • خیلی عالی بود
  • سینا احمدی 14ساله از کرمانشاه
  • استاد خیلی دوست دارم هم خودتو هم تلاوتتو                                           التماس دعا داریم
  • حمید شاکرنژاد
  • خیلی ب تو افتخار میکنم داداش  جون.
  • محمد حسین امینی
  • سلام. مقایسه آقای شاکرنژاد با قاریانی چون مصطفی اسماعیل و منشاوی و ... خنده دار است. خودتان را به سخره گرفته اید؟ کسی که تلاوت هایی به دور از حیا می کند چه به نابغه قرآنی و فخر شیعه؟!!! البته آقای شاکرنژاد قاری خوبی است و در آن شکی نیست اما نباید اینقدر اغراق کرد. خیلی ها در کشور خودمان هستند که از ایشان بهتر و با تقوا تر تلاوت می کنند. ایشان بهتر است به فکر حرکات دست و پایشان حین تلاوت باشند. البته در نفس دزدی هم به درجه استادی رسیده اند.
    پاسخ:
    سلام...ببخشید.....شما یک مطالعه رو حرکات غلوش بکنید...بعد در مورد حرکات استاد صحبت کنید....بعدم استاد یک قاری مجلسی خون هست اینو هم در نظر بگیرید...بعدم چه کسی تو ایران میتونه یک 4 ساعته داشته باشه؟؟؟
  • محمد حسین امینی
  • سلام. اولاً که هر کاری استاد غلوش بکنه دلیل بر درستی نیست. دوماً استاد غلوش با آگاهی از معنی این کار رو میکنه نه برای قشنگی! در ضمن حرکات دست و پای آقای شاکرنژاد رو توجیه کنیم، حرکات صورت و دهنش رو چی؟! خوبه که قاری شأن قرآن رو رعایت کنه. باز هم میگم خیلی از استاد شما بهتر هم تو ایران داریم. در ضمن منظور شما رو از جمله آخر نفمیدم.
    من به عنوان برادرای دینیم به هر دی شما افتخار می کنم،آقا حمید و آقا حامد.برای جوونای کشورمون دعا کنید.
  • روح الامین
  • باسلام واقعا ایشون نابغه قرانی وشاید برترین قاری قرن حاضر باشد وهیچ شکی در این نیست واین که عده ای که می گویند ایشان رابا غلوش ومصطفی اسماعیل نباید مقایسه کنیم ظاهرا اطلاعات دقیقی پیرامون فنون قرائت ندارند
    جای تشکر فراوان دارد زحمتی که دوسستان عزیز در نشر قرائت این قاری شیعه  ی علوی می کنند اجرکم عندالله

  • علی صادقی
  • باسلام خدمت استاد شاکرنژاد
    آیا من میتوانم مقلد تلاوت های شما باشم؟
    من خیلی تلاوت های شما رو دوست دارم،افتخار ما مشهدیا هستی اقا
  • امیرمحمد رسولی17ساله
  • سلام آقا خسته نباشی حاج حامد تکه به خدا.چرا نمیشه تو اینترنت اطلاعات تازه از حامدآقا دید مثلا  آیا ایشون هم مثل حمیدآقا متاهل هستن یانه؟فرزندی دارند؟ راستی من هم اسم پسر حمیدآقا هستم
  • محمدرضا یزدی
  • استاد حامد یعنی مصطفی اسماعیل آپدیت شده.
    استاد حامد یعنی خلاصه همه قراء مصری سبک کلاسیک و امروز
    و استاد حامد یعنی اعجوبه زمان ما
    استاد حامد یعنی کسی که تلاوت قرآن را به قبل از خود و بعد ازخودش تقسیم کرد.
    درود بر حاج حامد شاکرنژاد...
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

    مطلبی که جناب محمد حسین امینی انشا کرده اند کاملا بوی تعصب و عناد میدهد  . ایشان بجای نظر به آفرینشهای هنری استاد و هماهنگی اعجاب انگیز الحان با معانی  . به حرکات دست و دهان که کاملا یک امر حسی و بدیهی در خلق بدایع لحنی و صوتی است پرداخته اند  این نهایت بی انصافیست که بجای تماشای زیبائیهای خلقت در نقوش رنگین پر طاوس به پای نازیبایش خیره شویم و چنان خیره شویم که احساس کنیم  کبوتر و کلاغ از طاوس زیباتر است . من فکر میکنم که مشکل اساسی حاج حامد اینست که کلاه قرمز ندارد و زادگاهش ایران است . حسادت و حسادت وحسادت .  من به این بیت معتقدم که  / مصطفی و عبد باسط ها اگر چه قاریند   حامد شاکر نژاد اما عزیز دیگریست / این را بدانیم که قدرانسانهای بزرگ در زمان حیاتشان شناخته نشده و تعصبات نابجا و حسادتها ورقابتهای ناصواب بر روی درک شخصیتهای بزرگ نقابی ضخیم کشیده که کمترین نتیجه اش حق کشی و محروم کردن خویش و دیگران از برکات وجودی آن بزرگان است . و این گناهی است نابخشودنی و تضییع نعمتهای الهی . **** ***** **** ***** ***** *** **** * ***** * ***** **** *

    احسنت بر اقای موسوی که حق رو گفتن خدا خیرت بده

    با سلام

    شیفته ی تلاوت سوره رعد با صدای ایشونم، بسیار فنی و سرشار از معارف عرفانیست

    سلام.خواهشا میشه تلاوت سوره ی الرحمن ایشون در شبکه ی یک که مقطع بسیار زیبایی داره بذارین؟؟؟؟
    پاسخ:
    منظورتون کدوم تلاوته؟
    من فقط مقطعی از آیات 4و5و6 رو از آپارات برداشتم خیلی خیلی بی نظیر ودلنشین خونده.
    میخواستم اگه میشه شما کاملشو پیدا کنین و تو سایت بذارین.
    تو آپارات نوشته:(زیباتری تلاوت حامد شاکرنژاد)
    اگه کاملشو پیدا کنین ممنون میشم.

  • مهدی جعفری
  • سلام دوس دارم به جلسه استاد بیام لطفا هرجلسه ای که ایشون میره رو بمن اس کنید مهدی جعفری بچه خواجه ربیعم  مشهد 09331106774 دوستان هم که این پیامو میخونن اگه جلسه خوبی سراغ دارن بهم بگن مزاحم میشیم یاعلی
  • امین عزیزی
  • با سلام.ی سوال؟آیا تا به حال استاد حامد سوره حاقه رو در حضور رهبری اجرا کردند  با اون تحریر خاص؟؟؟؟؟؟؟؟؟


  • متین فرخی
  • سلام علیکم. و عرض سلام همچنین خدمت دکتر حامد شاکرنژاد
    خیلی طرفدارشونم و خیلی دوسشون دارم و امیدوارم اخلاق خوب ایشون رو بتونم در زندگی الگو بردارم....ما گذشته ازین ها فقط یک سوال دارم.....مقام معظم رهبری در مورد نحوه تلاوت بعضی از قراءایران تذکر میدهند والبته قبلا هم دادند اما میخاستم بپرسم که آیا منظور ایشان جناب دکتر هم هست؟ یا نه برخی از قاریان رده پایین تر را منظور گرقته اند؟
  • شبه منتظر
  • دوستانی که از تلاوت علمی ندارند قضاوت نکنن یکی از هنر های قرائت تصویری خواندن است و حرکات صورت و.... یکی از هنر های تلاوت است و باعث تاثیر گذاری بیشتر است در ضمن این حرکات دهان برای نشان دادن مخرج حرف ها به مستمع و ببیننده است که استاد غلوش در این کار بسیار ماهر بودند همچنین استاد شاکرنژاد و این چیزها ربطی به شان قرآن ندارد
    برای عزیزانی که به خاطر حسادت نسبت به این قاری موفق و متواضع حرکات دست و دهان رو بهانه میکنند و معنا گرایی که ایشان چند بار تاکید داشتند رو درک نمی کنند متاسفم اگه راست میگید مثل ایشون بخونید.
    ایشان واقعا خوبند  ولی خواهش میکنم  فوری به کسی لقب استاد ندهید ایشان خیلی راه دارند حالا حالاها

    سلام استاد انشاالله کی به مسجد بازار لنگرود می آیید
  • مسعود موسوی
  • سلام بر همه عزیزان

    استاد حامد شاکرنژاد خوب می خونه

    ولی استاد حامد شاکرنژاد میگه من دارای

    سبک جدید هستم.

    اصلا این طور نیست شما دارید به وضوح

    از الحان زیبای استاد شحات انور تقلید می کنید

    بعد می فرمائید من سبک جدید ارائه دادم

    شما از صدای استاد فقیه و عالم شیخ شحات انور

    سوءاستفاده می کنید.

    شما کی باشید که ایشان را با اسطوره های مصر دارید مقایسه می کنید؟ بهره ی خودتان از فنون تلاوت چیست؟ همین که تطابق لحن با مفاهیم و معانی آیات قرآن را منحصر به یک استاد، قدرت و رسایی صوت را به یکی، تحریر های بدیع و لطیف را در یکی و فصاحت و لحن الاداء عربی و تحریر های پیچیده را دردیگری منحصر کرده اید دال بر عدم اشراف شما بر آن چه باید بدانید است!!

    ایشان قاری خیلی خوبیست، ولی مقایسه ایشان با نخبگان قرائت خنده دار است!!

    سلام و خسته نباشید میگم به آقای شاکر نژاد 

    ببخشید من یه در خواستی می خواستم می توانم سوال بپرسم 

    منتظر جواب شما هستم 

    موفق و موید باشید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی